Сервис для
сео - оптимизаторов

Найди ошибки на сайте
Ошибки мешают продвижению сайта
Исправь ошибки на сайте
Сайт без ошибок продвигать легче
Получи новых клиентов
Новые клиенты принесут больше прибыль

Екскурсія на завод VW в Калузі

  1. Робочі - російські, технології - німецькі, інженери - чеські, преси - іспанські, роботи - японські,...
  2. На підприємстві працює БІЛЬШЕ СОТНІ РОБОТІВ, в тому числі і унікальні роботи для лазерного зварювання...

Робочі - російські, технології - німецькі, інженери - чеські, преси - іспанські, роботи - японські, автомобілі ... А які автомобілі випускають в Калузі?

ОСОБИСТА СПРАВА

ТОВ "Фольксваген Груп Рус"

ВІДКРИТТЯ ЗАВОДУ: 28 листопад 2007 годаАДРЕС: м Калуга, вул. Автомобільна, д. 1ОБ'ЕМ ІНВЕСТИЦІЙ: € 570 млн.МОДЕЛІ, що випускаються за повним циклом: "Фольксваген-Поло" -се-дан, "Фольксваген-Тігуан", "Шкода-Фабія", "Шкода-Октавія" ТЕКУЩИЙ ОБСЯГ ВИРОБНИЦТВА (2009 рік): 48 500 автомобілейПРОЕКТНАЯ ПОТУЖНІСТЬ: 150 тисяч автомобілів в годЧІСЛЕННОСТЬ ПЕРСОНАЛУ: 2900 осіб

Там, де машини народжують машин

Невблаганний, невпинний рух заворожувало. Звідкись із самої гущавини, з самої глибини світло-сірих металевих джунглів повз мене повільно, але переконливо, невтомно повзла шеренга автомобільних кузовів. То тут, то там вони світили снопами іскор, але вперто рухалися далі. Ось на сусідній ділянці звідкись зверху сильні руки підйомника спустили черговий кузов, і робочі споро стали прилаштовувати до нього двері. А ззаду вже здалася інша кузов ... Але, дозвольте, судячи з обводам, це "Тігуан". Але ж тільки що була "Октавія". Далі на конвеєрній ланцюжку рухається характерний профіль "Фабії", а слідом випливає і трьохоб'ємний кузов нового "Поло" -седан. Не може бути! Навіть три моделі, які збирають на одній лінії, - велика рідкість для автомобільного заводу. Але чотири ... І восени російський завод "Фольксвагена" поповниться п'ятою - за нашою інформацією, це буде "Пассат-B7". Так чи інакше, вже зараз завод в Калузі можна назвати не тільки найсучаснішим автоскладальним підприємством країни, а й виробництвом унікальним навіть в світовому масштабі.

Тим часом зовні все виглядає досить звичайно. У технопарку "Грабцево" будівництво кипить майже цілодобово. Металеві каркаси нових виробництв ростуть, немов молодий бамбук під променями літнього сонця, підминаючи під себе пустельні калузький луки з рідкісними рядами дерев. Сталеві палі споро обростають бетонними стінами і покрівлею, і сьогодні в "Грабцево" вже можна бачити цеху "Магна", "Бентелер", "Вістеона" ... Але всі ці канадські, американські, європейські виробники автомобільних деталей і вузлів прийшли в Калугу НЕ першими. Локомотив тутешньої автопромишленнос-ти - автозавод "Фольксваген".

Німецько-чесько-російське підприємство розкинулося на 400 гектарах - це куди менше визнаних гігантів вітчизняного автопрому, таких як АвтоВАЗ. Так що завод досить компактний. Світло-сірі, невисокі цеху з лаконічним напівкруглим фасадом з металу і скла, великі стоянки біля прохідної, кілометровий випробувальний трек і великі галявини з яскравими клумбами. Думаєте, для краси? Не тільки. Місцевість-то тут відкрита, курна. А квіти і трава на газонах якнайкраще весь цей бруд і пил затримують. Кажуть, завдяки їм вдається неабияк заощадити на витратних матеріалах очищувачів повітря. Ось вона - німецька дбайливість! Але ви ж не чекали іншого ставлення до справи від представників самої розважливої ​​нації?

Як і більшість новоспечених російських автопідприємств, три роки тому "Фольксваген" почав з одного єдиного цеху і великовузлового складання. Але за пару років завод виріс до трьох цехів і виробництва повного циклу, що включає крім збірки і зварювання, і фарбування. А в липні заробив цех штампування іспанської фірми "Гестамп", де виготовляють кузовні панелі "Поло" -седан. Втім, відділення великовузлового складання заводчани скасовувати не стали. Сьогодні тут збирають моделі "Фольксвагена", "Шкоди" і "Ауді", які "не доросли" до основного конвеєра.

Ціна універсальності

У зварювальному цеху шумно, яскраво і багатолюдно. Майже п'ять сотень чоловік споро орудують зварювальними апаратами і монтують деталі кузова. У гейзерах іскор їх робота виглядає вражаюче, проте через деякий час виникає відчуття, що люди тут - не головні, працюють в основному на підхваті. А прими цеху - роботи, на чиїх металевих плечах лежить більшість операцій. Ось днище "Октавії" спускається зі складу на платформу і заїжджає на лінію зварювання. Робочі, приладивши до нього на засувках боковини кузова, натискають кнопку готовності до наступної операції і відходять в сторону. А платформа потрапляє в руки восьми роботів, які в лічені секунди приварюють боковини до днища і відправляють кузов знову до людей, але лише для того, щоб ті встановили на нього дах. Встановили? Вільні! Щоб припаяти її лазером до боковин, людина не потрібно.

На контрольно-вимірювальної станції зварювального цеху, де перевіряють геометрію кузова, теж трудяться роботи. Однак вихідний контроль, або, як його на європейський манер називають на заводі, аудит - прерогатива людей. У світловому тунелі співробітники ВТК, немов компенсуючи майбутнього автомобіля недолік людського уваги, погладжують і оглядають в пошуках вм'ятин, зазорів та інших дефектів все його поверхні. І тільки коли людина дає добро, кузов відправляється в цех фарбування.

Але саме роботи є тим секретом, тим ноу-хау, яке дозволяє заводу одночасно виготовляти рекордна кількість різних моделей. Ті, що йдуть один за одним по одному конвеєру "Фабії", "Тігуан", "Поло", "Октавії" ... Спробуйте-но запам'ятати послідовність зварювання тисяч точок на п'яти різних кузовах! Людському мозку, на жаль, подібне не під силу. Роботу ж досить поміняти програму. Зрозуміло, роботизація виробництва впливає на вартість продукції, що випускається. Але без роботів на "Фольксвагені" не обійтися. Щодо скромні виробничі площі, велика кількість моделей концерну, які чекають на російському ринку, високі вимоги до якості продукції, що випускається - немає, без роботів тут ніяк.

На підприємстві працює БІЛЬШЕ СОТНІ РОБОТІВ, в тому числі і унікальні роботи для лазерного зварювання і пайки. При їх використанні через високу концентрацію енергії лазера площа приварюється металу зводиться до мінімуму, а інтенсивність нагріву та охолодження шва куди вище, ніж під час контактної, зварки. Завдяки цьому швидкість виконання операції зменшується в рази, як і ступінь подальшої деформації звареної конструкції.

На підприємстві працює БІЛЬШЕ СОТНІ РОБОТІВ, в тому числі і унікальні роботи для лазерного зварювання і пайки. При їх використанні через високу концентрацію енергії лазера площа приварюється металу зводиться до мінімуму, а інтенсивність нагріву та охолодження шва куди вище, ніж під час контактної, зварки. Завдяки цьому швидкість виконання операції зменшується в рази, як і ступінь подальшої деформації звареної конструкції.

На підприємстві працює БІЛЬШЕ СОТНІ РОБОТІВ, в тому числі і унікальні роботи для лазерного зварювання і пайки. При їх використанні через високу концентрацію енергії лазера площа приварюється металу зводиться до мінімуму, а інтенсивність нагріву та охолодження шва куди вище, ніж під час контактної, зварки. Завдяки цьому швидкість виконання операції зменшується в рази, як і ступінь подальшої деформації звареної конструкції.

На підприємстві працює БІЛЬШЕ СОТНІ РОБОТІВ, в тому числі і унікальні роботи для лазерного зварювання і пайки. При їх використанні через високу концентрацію енергії лазера площа приварюється металу зводиться до мінімуму, а інтенсивність нагріву та охолодження шва куди вище, ніж під час контактної, зварки. Завдяки цьому швидкість виконання операції зменшується в рази, як і ступінь подальшої деформації звареної конструкції.

Молоко за нешкідливість

Аромат троянд? Дивно. Звідки тут бути трояндам? Здалося, напевно.

Фарбувальний цех - жіноче царство. Кузови всіх моделей проходять тут одні і ті ж етапи. І не кожен чоловік зможе день у день копітко і швидко наносити на кузов герметик або ґрунтовку. А калузький жінки виконують це, що роботи: кілька вправних, швидких маніпуляцій пістолетом з силіконом - і кузов відправляється на наступну операцію.

Зате в фарбувальних камерах дам немає. Тут - в справжніх скафандрах - працюють виключно чоловіки. "Доплачувати за шкідливість?" Питаю у Ярослава Холечек. Директор з персоналу "Фольксваген Груп Рус" категорично махає рукою: "Так тут немає шкідливих умов! Температура і взимку і влітку плюс 22, в кожному скафандрі система подачі кисню, так що в фарбувальних камерах умови праці абсолютно ті ж, що і в будь-якому іншому місці цеху. За що доплачувати щось? "

Проте молоко дають. Але не за шкідливість. Молочні продукти значаться в меню виробничих їдальнях. Так-так, тут ціла мережа громадського харчування, де люди можуть перекусити, не відходячи далеко від робочого місця. Вартість обіду - приблизно 200 рублів. При середній зарплаті заводчан в 22,5 тисячі це немало. Правда, годують смачно - мав честь покуштувати.

А ось і троянди. Стоять у ділянки просушування, пахнуть на честь чийогось дня народження. Але, звичайно, було б перебільшенням сказати, що в фарбувальному цеху нічим, крім троянд, не пахне. У повітрі витають пари силікону, фарби, герметики. Однак їх концентрація така, що кілька троянд легко перебивають своїм ароматом запах хімії.

Втім, можливо, восени, коли "Фольксваген" запрацює в дві зміни, в фарбувальному цеху буде пахнути трохи інакше. Поки ж звідси на добу виїжджає за 320 кузовів. "Октавії" - найчастіше чорні та сріблясті, "Тігуан" - білі, "Фабії" і "Поло" -седан -в силу своєї заводської "молодості" найрізноманітніші. І відправляються по навісного конвеєру в цех збірки.

На всіх одна національність

Після фарбування і просушування кузова, як водиться ... немає, перш ніж "одружити" з шасі і двигунами, їх ретельно пакують в захисні чохли і плівку, щоб ненароком не подряпати при складанні. Причому однаково скрупульозно пакують як дорогі "Тігуан", так і щодо бюджетні "Фабії". Дахи, крила, двері, частина салону ... Здається, дай заводчанам волю, вони і колеса будуть в поліетилені монтувати. Вся "лушпиння" спадає тільки після закінчення збирання - перед водними процедурами. У дощувальної камері під струменями води салон перевіряють на герметичність, після чого слід "солярій" в світловому тунелі, де "новонародженого" обстежують на наявність дефектів. Якщо претензій немає, в автомобіль заливають експлуатаційні рідини, регулюють фари, двигун і колеса і відправляють на випробувальний полігон. Все в нормі? Ласкаво просимо у доросле життя, синку!

Шкода тільки, що частка вітчизняних генів в "Октавії" і "Тігуаном" калузького автозаводу зараз невелика - 15-20%. "Фабію" і навіть російський народний "Поло" практично повністю збирають з іноземних деталей. Так і хочеться приклеїти до виробництва ярлик "істинно німецьке" або "справжнє чеське".

Але немає, Холечек з такими епітетами не згоден: "Невірно ділити наші заводи на німецькі, російські або будь-які ще. Всі вони - діти одного концерну. У нас єдині вимоги, стандарти ... Людський фактор? Не буду приховувати, спочатку ставлення до роботи у калужан було далеко не європейським. Ви ж знаєте, як прийнято працювати в Росії: що наказано - зробимо, про що начальство забути - і ми забудемо. Втім, росіяни не унікальні в такому підході до праці. З подібним ми стикалися і в Португалії, і в Бразилії, і в ПАР. Але потрібно не так багато часу, щоб наші нові співробітники (і російські в тому числі) перейшли на зовсім інший якісний рівень роботи. І справа не тільки в зарплаті. Чисто психологічно складно робити шлюб при нормальній організації виробничого процесу. В результаті сьогодні пів-Європи їздить на автомобілях, зроблених в Португалії, не замислюючись про їх походження. Хоча ще 10 років тому ніхто і припустити не міг, що португальці можуть робити відмінні машини. Упевнений, те ж саме буде і в Росії. Скоро люди перестануть сприймати продукцію нашого заводу як німецьку, чеську або російську. Адже національність у неї одна - "Фольксваген".

ВІД ДВОХ Вацлава

Всі нинішні марки концерну "Фольксваген" у нас з'явилися відносно недавно. Однак до 1917 року в Росії були популярні чеські автомобілі "Лаурин-Клемент" - прабатьки сучасної "Шкоди". Книготорговець Вацлав Лаурин і механік Вацлав Клемент, обидва захоплені велосипедисти, почали випускати двоколісні конструкції ще в 1895 році. Через 10 років чеське підприємство перейшло на випуск автомобілів, які до 1908 року добралися і до Росії. У нас модель А коштувала від 1440 рублів, що становило приблизно 5 місячних зарплат генерала або депутата Держдуми.

Після початку Першої світової війни Росія і Чехія (що входила тоді до складу Австро-Угорщини) опинилися по різні боки фронту, і "Лаурин-Клементу" довелося закрити своє представництво в Росії. А в 1925 році, після об'єднання з "Шкодою-Пльзень", всі автомобілі "Лаурин-Клемент" були перейменовані в "Шкоди".

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою! І натисніть: Ctrl + Enter

А які автомобілі випускають в Калузі?
Думаєте, для краси?
Але ви ж не чекали іншого ставлення до справи від представників самої розважливої ​​нації?
Встановили?
Звідки тут бути трояндам?
Quot;Доплачувати за шкідливість?
За що доплачувати щось?
Все в нормі?
Людський фактор?
Помилка в тексті?