Сервис для
сео - оптимизаторов

Найди ошибки на сайте
Ошибки мешают продвижению сайта
Исправь ошибки на сайте
Сайт без ошибок продвигать легче
Получи новых клиентов
Новые клиенты принесут больше прибыль

Сутність транскордонного співробітництва

Сутність транскордонного співробітництва   [28/06/2012] Явища, пов'язані з прикордонним рухом у формі прикордонного туризму, мають велике значення для розвитку регіонів

Сутність транскордонного співробітництва

[28/06/2012] Явища, пов'язані з прикордонним рухом у формі прикордонного туризму, мають велике значення для розвитку регіонів. Вони є додатковим або іноді постійним джерелом доходу для тих, хто перетинає кордон.

Міст для європейської інтеграції

Транскордонний туризм не має нічого спільного з житловою базою, оскільки це стосується щодня або кілька разів на тиждень через перетин кордону. Вона базується на здійсненні покупок і поверненні до Польщі за один день. Він стає джерелом доходу для місцевого населення підприємці , будівельні склади та автозаправні станції. Але це також є джерелом занепокоєння, наприклад, бензоколонок з польської сторони. Транскордонний (закупівельний) туризм є основою для транскордонного співробітництва. Її масштаб можна віднести до витратної бази українців у Люблінському та Підкарпатському районах.

Сутність транскордонного співробітництва

Суть транскордонного співробітництва зводиться до процесу, в якому регіональні уряди та уряди окремих країн спільно докладають зусиль для вирішення соціальних, політичних та економічних проблем прикордонної території. Ці проблеми пов'язані з існуванням державного кордону. Якщо розглядати з цього погляду, метою транскордонного співробітництва є усунення та пом'якшення наслідків периферійного розташування прикордонних територій та використання можливостей, що випливають з їхньої геополітичної ситуації. Інший вимір (за словами проф. Казімєжа Старчика) транскордонного співробітництва, у випадку країн у процесі трансформації, є результатом різного характеру державного кордону. У цих країнах охорона кордонів була самоціллю, а державні кордони були інструментом ізоляції економік.

Незважаючи на все, існує тісний зв'язок між транскордонним співробітництвом, що поєднує економічні, економічні та політичні відносини, сусідні регіони з усіма міжнародними контактами. У Європейській хартії прикордонних і прикордонних регіонів транскордонне співробітництво називається "добросусідським співробітництвом між прилеглими прикордонними регіонами або іноземним співробітництвом регіональних і місцевих органів влади, організацій або установ, що представляють прикордонні райони." Ця співпраця допомагає пом'якшити негативні наслідки кордонів. соціально-економічні, що формуються в різних інтеграційних механізмах сусідів.

Слід підкреслити, що прикордонні території належать до ролі мостів у процесі європейської інтеграції. Так було в Західній Європі на початку 1960-х і 1970-х років, починаючи з початку 90-х років на кордонах Польщі. У намірі Ради Європи різні інституційні форми транскордонного співробітництва є дуже хорошим способом передачі досвіду західноєвропейської інтеграції. У цій домовленості важливу роль слід віднести до економічних причин, через необхідність активізації прикордонних регіонів та очікуваних економічних вигод.

Місце проживання

Очікування щодо пріоритетного ставлення до прикордонних територій та отримання конкретної "пенсії по інвалідності", збільшення (щодо внутрішніх регіонів) можливостей використання допоміжних засобів Європейського Союзу, існування та пошуку додаткових економічних структур - все це є основою для транскордонного співробітництва. Сила або слабкість кожної зі сторін, які беруть участь у співпраці, значною мірою є наслідком сили або слабкості національної економіки та ефективності управління, а також масштабу сприйняття прикордонних питань центральною внутрішньою та зовнішньою політикою. Транскордонне співробітництво часто виявляє явища асиметрії економічного розвитку. На польсько-німецькому кордоні воно проявляється в значній різниці в економічних потенціалах і в різному просуванні процесів трансформації власності та реструктуризація економіка.

На східному кордоні існує чітка асиметрія в ході реформування економічної системи, а також у розвитку місцевого самоврядування у наших східних сусідів (головна роль державного управління на місцях). Відсутність чіткої економічної асиметрії на південній прикордонні повинна і надалі сприяти розвитку різних форм транскордонного співробітництва. Основні питання стосуються придбання товарів на безпосередній кордоні через їхню доступність та відмінності в ціні. Особливо це стосується будівельних матеріалів і палива.

Приміщення для співпраці

Основною передумовою транскордонного співробітництва є ослаблення, а ліквідація існуючих відмінностей в економічному розвитку прикордонних територій є перспективою. Досвід Західної Європи показує, що відносно безконфліктний розвиток цієї співпраці є результатом отриманої порівнянності економічних потенціалів. Фактично цей елемент дуже важко застосувати у випадку східного прикордоння, оскільки економічні потенціали та рівні життя суспільств дуже різноманітні. Тільки це створює перешкоди і не сприяє інтеграції. Характерною рисою сфер - як це наголошувалося раніше - по обидві сторони нового східного кордону ЄС є їхня периферія.

Переважна більшість - це сільськогосподарські райони з набагато гіршими економічними показниками, ніж решта країни. Це також недостатньо інвестовані регіони, які мають значно вищий від середнього по країні рівень безробіття, без великих промислових центрів (за винятком міст Гродно, Білосток, Брест, Люблін, Львів). Такий стан периферії сприяє розвитку транскордонних контактів і взаємному залученню, особливо в економічній сфері. Транскордонна торгівля, як легальна, так і незаконна, є значним джерелом доходу для мешканців цих районів і може бути важливим імпульсом для більш широкого економічного співробітництва.

Контакти між громадами

Транскордонне співробітництво на польсько-українському кордоні є інструментом, що дозволяє мінімізувати негативні наслідки, що виникають внаслідок існування жорсткої кордону, включаючи існуючу візову систему. Це має служити, як і у випадку з іншими сусідніми країнами, насамперед стимулювати і розвивати контакти між громадами, що проживають в прикордонних районах, подолати загрози, що виникають внаслідок економічних і соціальних розбіжностей регіонів по обидва боки кордону, а також усунути перешкоди, пов'язані з економічним дисбалансом регіонів і різною мірою розвиток технічної та економічної інфраструктури. Завдяки спільній організації Євро-2012 транскордонне співробітництво має потенціал стати новим, більш широким явищем співробітництва у сфері транскордонного туризму.

Транскордонний туризм є джерелом інформації

Оборот товарів та послуг у прикордонному русі на польсько-українському прикордонні сприяє активізації ділових контактів. Це свого роду барометр асортименту товарів, які відсутні на місцевому ринку або через різницю в ціні. Це не просто інформація про відмінності - багато нещасних випадків були зроблені і є головним або додатковим джерелом доходу. Основні дослідження щодо перетину зовнішнього кордону ЄС у Польщі здійснює Статистичний офіс в Жешуві. Ці дані також знаходяться в розпорядженні штабу прикордонної охорони. З наведеної вище інформації установа має наступний розподіл перетинів зовнішнього кордону ЄС.

У першому кварталі 2012 року перетин кордону перевищив 5,9 млн. чоловік, у тому числі 4,8 млн. іноземців і 1,1 млн. поляків. Більшість людей перетнули польсько-український кордон (54,9% усіх переходів), а також білоруські (32,4%). Найменше - 12,7%. - кордон з Росією або Калінінградською областю. Кількість перетинів польсько-українського кордону випливає з його довжини, місця переходу та малого прикордонного руху (МРГ). Іноземці, які перетинають окремі ділянки, є переважно громадянами сусідньої країни - на кордоні України вони становили 97,1%, з Росією - 92,5%, Білорусі - 83,6%. Білоруси складали перехрестя.

Пізніше іноземців називають громадянами тієї чи іншої країни. 87,5% з них моторизовані, а на підніжжі кордону перевищили 7,6%. людей по залізниці - 4,9 відсотка У першому кварталі 2012 року - 92,2%. люди приїхали до Польщі на один день, поляки в той час подорожували і залишалися у своїх сусідів 95,6 відсотка. на один день. Картка поляка на кордоні з Білоруссю мала 7,1 відсотка. населення, на кордоні з Україною 1,7 відсотка. і 0,1%. в Калінінградській області.

Витрати та покупки на польсько-українському кордоні

Оцінки та дослідження США в Жешуві свідчать про те, що іноземці, які перетинають зовнішній кордон ЄС, в першому кварталі 2012 року купили в Польщі товари на суму 1,46 млрд. Злотих. У той же час поляки перетинають вищезгадане вони здійснили покупки на 125,7 млн. злотих. Статистичні дані свідчать про те, що вище обсяги були вищими за відповідний період попереднього року на 49,2% відповідно. і 12,9%. Значення витрат іноземців у Польщі та поляків за кордоном є значним у порівнянні з оборотом зовнішньої торгівлі Польщі.

Витрати на закупівлю товарів у Польщі іноземцями, які оголосили Україну країною постійного проживання, у першому кварталі 2012 року склали 807,3 млн. Зл., А повернення поляків з України - 60,2 млн. Зл. Дані про торговельний обмін, представлені статистикою зовнішньої торгівлі Польщі, показують, що експорт товарів до України за цей період склав 3,5 млрд. Злотих, тоді як імпорт з України - як країна відправлення - склав 2,1 млрд. Злотих. Найбільшу кількість іноземців українці купили у Польщі (57,1% усіх витрат іноземців).

Серед придбаних товарів цілих 87,3%. становили непродовольчі товари, переважно будівельні матеріали (41,0%), побутова техніка та побутова техніка (19,8%) та автомобільні аксесуари (13,7%). Середні витрати, здійснені в Польщі іноземцями, які купували (згідно з Податковою інспекцією в Жешуві) після перетину зовнішнього кордону ЄС, склали приблизно 631 зл. У середньому українці залишили в Польщі близько 640 злотих, з яких 262 злотих було витрачено на будівельні матеріали, 103 злотих на побутову техніку та 87 злотих на аксесуари та автозапчастини. Інші витрати стосувалися, зокрема, купівлі м'яса та м'ясних продуктів.

Поляки після палива сусідів

Поляки в першому кварталі подолали найбільші витрати, що перевищують зовнішній кордон ЄС. на закупівлю товарів (122 млн. злотих із загальної суми 125,7 млн. злотих). Непродовольчі товари (за даними податкової служби в Жешуві) становили 79,8%. загальний обсяг видатків (у тому числі найбільше на паливо), а на продовольчі товари - 6,4%. (особливо кондитерські). На структуру польських витрат значно вплинули алкогольні напої - набагато менше тютюнових виробів (обмеження на імпорт двох пачок сигарет до Польщі). Поляки витратили близько 3,7 млн. Злотих на послуги (3% витрат).

У випадку України, поляки були набагато більш схильні купувати продукти (10,7% видатків), безумовно, найбільше витрачалися на паливо (69,8% витрат). Поляки, що перетинають кордон з Україною, не змогли розбити рекорд, що перетинає кордони з Білоруссю, де паливо припадало 82,8%. з Калінінградським районом (88%). Найбільш статистично полюси в Україні витрачали на паливо (154 злотих), продукти харчування (24 злотих), алкоголь (23 злотих) та послуги на 8 злотих.

Мета візиту українців до Польщі

Українці відвідують провінцію Підкарпатське під час дослідження США в Жешуві заявили, що їх метою є: шопінг - 90,6%, туризм - 1,7%, найманий труд - 0,4%, самозайнятість - 1,2%. , візит - 1,6 відсотка. Інші напрямки - це транзит і т.д. провінції Люблін - 84,9%. Українці приїжджали сюди для шопінгу, туризму - 0,4%, найманої праці - 1,7%, самозайнятості - 5,3%, візитів - 1,5%, транзиту - 3,5%. та 2.7 інші. Важливим аспектом прикордонного туризму є частота перетину кордону. На кордоні з Україною найвищий відсоток людей перетинають його кілька разів на тиждень.

Це є наслідком спрощення, отриманого від MRG, де багато українців, купуючи товари в Польщі, для подальшого їх перепродажу на внутрішньому ринку, стали основним джерелом доходу. У статистичному відношенні (США в Жешуві) 5,4 відсотка. Українці прийшли в першому кварталі цього року. до провінції Щоденний Підкарпатський, 66,8%. - кілька разів на тиждень, 21,4% - кілька разів на місяць і 6,4%. - кілька разів на рік або рідше. У першому кварталі 2012 року Люблінське воєводство щодня відвідувало 0,1%. Українців, кілька разів на тиждень - 67,9%, кілька разів на місяць - 24,7%. і кілька разів на рік і рідше - 4,7%.

Як часто в Україну?

Поляки в Україну в першому кварталі цього року вони йшли на 92% для покупок. Мешканці провінції Підкарпатське - 93,7%. вони придбали покупки з метою їх візиту в Україну, 1,1 відсотка. - туризм, 0,4 відсотка - оплата праці і 0,5 відсотка самозайнятість, 3,3%. - візит. Мешканці провінції Lubelskie в 90,2 відсотка. вони їздили в Україну на покупки, 1,7 відсотка. - туризм, 0,8 відсотка - найманої праці, 0,9% - самозайнятості та 5,2% для того, щоб відвідати. Із загального числа поляків, які перетинають кордон з Україною, частота перетину кордону щодня становила 3,4%, кілька разів на тиждень - 33,5%, кілька разів на місяць - 47,6%, і 15,5%. кілька разів на рік і рідше.

MRG

Згідно з Регламентом ЄС, мешканці 30-кілометрової прикордонної зони з обох боків кордону плюс будь-яке село в межах даного муніципалітету, що виходить за межі 30 км, можуть легше пересуватися в спеціально відведеному місці за допомогою спеціальних карток. Картки видаються в консульствах. Малий прикордонний рух стає серйозним поштовхом до відродження контактів. Тому важливо ратифікувати угоду між двома сторонами. Ця угода допоможе зв'язатися з жителями або сім'ями, які колись відокремили державний кордон, місцеві органи влади, місцеві громади та неурядові організації.

Він також покликаний відродити підприємництво, транскордонне співробітництво, яке нині часто базується на торговельних контактах у системі - Польщі, сигаретах, паливі та алкоголю, а також Україні: харчові продукти, текстиль, косметика, памперси тощо. Польща взяла на себе ініціативи місцевого прикордонного руху з Україною Білорусь і Росію - всю Калінінградську область. До них відносяться: Закон від 6 березня 2009 року про ратифікацію Угоди між Урядом Республіки Польща та Кабінетом Міністрів України про правила місцевого прикордонного руху, підписаного в Києві 28 березня 2008 року та Протоколу, підписаного у Варшаві 2 грудня 2008 року між Урядом Республіки Польща та Кабінету Міністрів України про внесення змін до Угоди між Урядом Республіки Польща та Кабінетом Міністрів України про правила місцевого прикордонного руху, підписаного в Києві 28 березня 2008 року (Закон № 66, пункт 555 від 4 травня 2009 р.) ,

У 2010 році було підписано Угоду між Урядом Республіки Польща та Урядом Республіки Білорусь про правила місцевого прикордонного руху. У свою чергу, 14 грудня 2011 року було підписано угоду про малий прикордонний рух з Росією (Угода між Урядом Республіки Польща та Урядом Російської Федерації про принципи місцевого прикордонного руху).

Домовленості все ще мають бути ратифіковані білоруською та російською сторонами відповідно. Очікується, що вищезгадані дії щодо Росії та Білорусі сприятимуть інтенсифікації культурних, туристичних, сімейних та економічних контактів, що може позитивно вплинути на розвиток територій, охоплених угодою. У випадку Росії, ратифікацію слід очікувати в середині липня цього року, нижня палата після ратифікації наприкінці травня цього року. вона направила документ у верхню палату Парламенту Російської Федерації.

MRG та туризм українців

MRG має особливе значення для громадян України - вона дозволяє перетинати кордон і перебувати в польській прикордонній зоні до 30 км. Поляки можуть подорожувати по всій Україні протягом 90 днів без візи, в рамках МРГ у першому кварталі 2012 року до Польщі увійшло 1,4 мільйона українців. Особливу зацікавленість українців викликало перехід до Медики, де за МРГ її було перевищено на 38,6%. в межах загальної кількості прикордонних переходів. Статистичні матеріали США в Жешуві вказують на те, що під МРГ українці перетинають кордон, особливо кілька разів на тиждень (75,5%). Вартість закупівель, здійснених українцями за МРГ у Польщі у першому кварталі 2012 року, склала 348,6 млн. Злотих, що становило 41,6%. Витрати іноземців з Росії, України та Білорусі в Польщі.

Середні витрати в Польщі українців, які перетинали кордони в рамках MRG, склали приблизно 506 злотих і становили 31,9 відсотка. Більшість українців витрачається на будівельні матеріали (близько 217 злотих), побутову техніку (96 злотих) та автозапчастини та аксесуари (6 злотих). Загалом, впровадження MRG на польсько-українському кордоні значно вплинуло на пожвавлення руху в прикордонній зоні. Залишаючи українців близько 348 млн. Злотих у польських будівельних сховищах, магазинах у провінції Підкарпатське та Люблінське для них цілком засіб доходу.

розмежування

Статистика США в Жешуві вказує на те, що іноземці, які перетинають польський ділянку зовнішнього кордону ЄС, найчастіше є мешканцями міст, розташованих в межах 50 км - 70,7%. іноземців та 68,2%. Поляки. Значна частина - 55,9%. Українців - 46,1%. Поляки жили на поясі до 30 км. Українці, швидше за все, ходили за 50 км від кордону (70%), а поляки - у 90%. З тим, що 53 відсотки. Українці в зоні до 30 км від кордону і до 93 відсотків. Поляки. Що стосується поляків, які їдуть до України, то основною метою було відвідати найближчі автозаправні станції та прилеглі магазини.

Транскордонний туризм і регіональний розвиток

Транскордонний туризм має велике значення для соціально-економічного розвитку прикордонних територій. Це джерело постачання товарів, які відсутні на місцевих ринках. Туризм також є результатом відмінностей у рівні цін на товари, особливо на паливо. У першому кварталі цього року ціни на бензин в Україні були на рівні приблизно 8-9 грн. За літр А-95, або приблизно 3-3,2 злотих. Найбільша інтенсивність перетину кордону стосується мешканців у поясі до 50 км уздовж кордону, включаючи покупки в цій місцевості.

Найбільша інтенсивність прикордонного руху на польсько-українському кордоні означала, що суми, що залишилися в Польщі українцями, були в кілька разів більшими, ніж обсяги, витрачені поляками в Україні. Сума порівнянної заробітної плати з середньою в Львівській області нижче 300 доларів або в Люблінському районі становила близько 800 доларів. Вже в першому кварталі 2012 року 807,3 мільйона польських злотих на придбання товарів у Польщі іноземцями, які оголосили Україну країною свого проживання, свідчить про масштаби явища прикордонного туризму.

Перспективи МРГ з Росією та Білоруссю

Таких сум не слід очікувати у випадку запуску малого прикордонного руху з Калінінградською областю в період відпустки через те, що в ній проживає лише 960 тис. Осіб. Росіяни. Доходи росіян від зайнятості вдвічі вищі, ніж українці. Очікується, що будівельні склади, великогабаритні магазини втратять у Вармінсько-Мазурському районі, і вони втратять АЗС. Транскордонний туризм в районі прикордоння Польщі з Калінінградською областю для польської сторони може стати причиною багатьох проблем, пов'язаних з відносно високим рівнем безробіття серед росіян, зацікавленим у легких і швидких заробітках з польської сторони.

Традиційно поляки підуть на паливо, алкоголь і сигарети, росіяни принесуть паливо, алкоголь і сигарети, а також заберуть будівельні матеріали, обладнання РТВ і побутову техніку, продукти харчування та автозапчастини. Багато поляків і росіян з транскордонного туризму стануть джерелом додаткового або постійного доходу. Ми повинні чекати невеликого прикордонного руху з Білоруссю на Підляшшя. З іншого боку, дані за другий квартал 2012 року з польсько-українського прикордоння будуть дуже цікавими не тільки через перетин кордонів в рамках ЄВРО 2012, але й посиленням туристичних і спортивних контактів.

Доктор Генрік Борко

Автор - ректор Університету технологій та економіки Консорціуму університету FUTURUS. У 2000-2006 роках він був експертом ООН з ООН на східних ринках. Він є автором і співавтором керівництва ЮНІДО.

джерело: "Gazeta Finansowa"

Як часто в Україну?